Kundtjänst

Betalning

 

SVEA Checkout

Betalningarna på hemsidan kontrolleras av oss i samarbete med SVEA Ekonomi. Du fyller i ditt personnummer och postnummer i kassan och då görs automatiskt en kreditkoll av SVEA. 

När du slutför ditt köp godkänner du, förutom våra köpvillkor, även SVEAs köpvillkor. Om du handlat via SVEA Ekonomi tidigare kan det bli så att du endast behöver ange din e-postadress och postadress så hämtas övriga uppgifter automatiskt. Om det däremot är första gången du handlar kommer du att behöva ange fullständiga personuppgifter.

 

Om du inte fyller i personnummer kommer betalningsalternativen Faktura och Konto inte komma upp som val. Utan då gäller endast direktbetalningar i kassan. 

 

Betalningsalternativ hos SVEA Ekonomi.

 

Kort – Betala direkt utan extra kostnad

Du fyller i dina kortuppgifter och pengarna kommer dras direkt från ditt bankkonto. 

 

Faktura – betala inom 14 dagar

För att handla mot faktura måste du ange ditt personnummer eller organisationsnummer i kassan. Förutsättningen för att en fysisk person ska få handla mot faktura är bland annat att du är registrerad i folkbokföringsregistret i Sverige, är över 18 år och inte ha några betalningsanmärkningar. Sedvanlig kreditprövning sker efter att du angivit ditt personnummer eller företagets organisationsnummer i kassan. 

Genom att handla mot faktura accepterar du att Svea kan komma att inhämta en kreditupplysning. En kopia på kreditupplysningen kommer i så fall att skickas till dig. Denna påverkar inte din kreditvärdighet och är inte synlig för andra aktörer som ber om en kreditupplysning. 

Om kredit inte beviljas kommer SVEA Ekonomi att erbjuda betalningsmetoderna för att betala direkt.

 

Konto – Välj vad du vill betala varje månad

När du betalar med konto får du en avi varje månad tills det att hela beloppet är betalt. På månadsavin kan du se det lägsta beloppet du behöver betala, men du kan självklart alltid välja att betala ett högre belopp för att bli klar med din betalning snabbare.

 

Bankbetalning via Trustly

Betala direkt från ditt bankkonto. Välj vilken bank du har och slutför betalningen i senare steg. Trustly är gratis och kräver ingen registrering. 

 

Swish – Snabb betalning med mobilen. 

Du behöver Swish-appen och Mobilt BankID för att använda det här betalsättet. Du skickar din betalning via appen och din order betalas direkt. 


Ditt köp registreras när du trycker på slutför köp.

För mer information eller frågor om SVEAs villkor se länk: https://cdn.svea.com/webpay/sv-SE/SE_Checkout_villkor.pdf

Det går även bra att besöka www.svea.com eller kontakta deras kundservice.


 

 

Leverans

Vi vet att kosttillskott är viktiga för människor, och därför ligger är vår prioritet att få iväg kundernas ordrar så snart som möjligt. Vi hanterar därför normalt din order inom ett dygn (helgfria vardagar) från det att du lagt din beställning. Du får en leveransbekräftelse när paketet packas och det lämnar oftast vårt lager samma dag. När paketet har lämnat vårt lager övergår leveransansvaret till transportören som ser till att din order levereras inom utsatt tid. Leveranstiden inom Sverige är normalt 1-3 dagar, men lokala avvikelser kan förekomma.

Givetvis kommer vi att göra allt vi kan för att leverera din beställning så snabbt som möjligt.

Vid eventuell försening av din leverans ska du som kund upprätta en kontakt med det transportbolag som valts för att få information om din leverans. Du som kund har dock rätt att häva köp vid omfattande leveransförsening. 


Har du inte hört någonting gällande din leverans 3 dagar (helgfria vardagar) efter att paketet lämnat vårt lager kan du kontakta oss. 

 

Frakt inom Sverige

Fraktpriser varierar beroende på vikt och val av leveranssätt, samt destination.

Vid fraktmetoden Varubrev kommer varan lämnas utanför dörren om paketet inte får plats i brevlådan. När det lämnats anses paketet levererat och ansvaret övergår till köparen. Vi ersätter inga varor som försvinner efter detta. Vill du inte ta denna risken väljer du istället servicepoint.

Varubreven ska delas ut till mottagarens adress, men det finns vissa undantag. I vissa områden är det inte lämpligt för PostNord att lämna Varubreven vid mottagarens dörr eller brevlåda på grund av stöldrisken som finns i dessa områden. Om Varubrevet inte skulle få plats i brevlådan hos en mottagare som bor i ett sådant område kommer försändelsen levereras till ombud ändå.

 

Transportskador

Tänk på att inte lösa ut paket med synliga fel som kan ha påverkat skicket på varan ni beställt. Gör i sådana fall en reklamation till transportbolaget direkt på utlämningsstället och be dem skicka tillbaka paketet till Närokällan och skriva anledningen till returen på paketet. Maila sedan till reklamation@narokallan.se eller ring 08 – 664 50 33 för att informera om reklamationen. 

Är det en dold skada som inte syns förrän du öppnat paketet och tagit bort eventuellt emballage ska skadan dokumenteras med foton av innehållet samt foto där fraktsedeln är tydligt synlig. Detta ska sedan mailas till reklamation@narokallan.se.

 

Outlösta paket

Om du av någon anledning inte löser ut ditt paket, får du betala kostnaderna för frakt.

Liggetiden för ditt paket kan variera beroende på transportbolag och säsong. Det är upp till dig som kund att ta reda på hur länge paketet ligger kvar hos ombud så det inte returneras utan att du hunnit hämta det.